השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
בר עמית גרפולוג מומחה

    זיוף חתימה על מסמכים

    חתימה ידנית היא אחד מהמאפיינים האישיים והייחודיים של כל אדם. כותב שורות אלו רואה בחתימה את טביעת האצבע הגרפית של החותם. בעזרת החתימה הפרט נותן את אישורו לביצוע פעולות משמעותיות. בעזרת החתימה האדם מאשר את הסכמתו על תנאי חוזים והסכמים, מייפה את כוחו לאנשים אחרים, מצווה מה יקרה לכספו ולרכושו לאחר מותו ועוד. זיוף חתימה על הסכם הוא עבירה פלילית שדינה יכול להוביל לעונש מאסר של עד שלוש שנים, וזאת בהתאם לדרגת העבירה ולסוג המסמך שזויף.

    המשמעות הקונקרטית של זיוף חתימה על הסכם

    כאמור, לחתימה יש משמעות, עומד מאחוריה אדם ספציפי וחתימתו היא כמו דרך להוכחת זהותו האישית באופן גרפי. כאשר אדם חותם על הסכם הוא בעצם מביע הסכמה לכלל הסעיפים הנכללים בהסכם. במקרים רבים יהיה מדובר בחוזה ובסעיפים הקשורים להתחייבויות, ולא פעם, בנושאים כספיים. מאחורי זיוף חתימה על הסכם עשוי לעמוד ניסיון לגניבת זהות או גניבת כספים. זאת, כאשר חותמים בשם אדם אחר. להבדיל, אדם יכול לנסות ולזייף את חתימתו האישית על מנת לנסות ולהתחמק ממחויבות עתידית. זיוף חתימה עשויה לשבש את מהות המסמך, תוכנו וכוונתו, ולהעביר כספים או הטבות לאדם שלא היה זכאי להם.

    מה עושים במקרה של חשד לזיוף חתימה?

    מי שמוצג בפניו מסמך שלכאורה נחתם על ידו, אך לגישתו לא הוא חתם על גביו בפועל, יכול להגיש תלונה במשטרה, לפנות לעו"ד ומשם כבר הדרך תהיה קצרה למשרדו של הגרפולוג המשפטי. לגרפולוג המשפטי יש את הידע, הכלים והניסיון לבחון האם החתימה אכן זויפה או שמא לאו. יש מקרים בהם על מנת לבחון זיוף חתימה על הסכם, בית המשפט ממנה מטעמו גרפולוג ספציפי שיבחן את החתימה שבמחלוקת, ויגיש לו את מסקנותיו על גבי חוות דעת מומחה מלאה כדין.

    בר עמית הוא גרפולוג משפטי רשום ברשימת המומחים של בתי המשפט בישראל, בסנגוריה הארצית הכללית ובסיוע המשפטי, ומכהן כמומחה לזיהוי כתבי יד והשוואת חתימות מטעם האפוטרופוס הכללי.

    זיוף חתימה על הסכם

      צריך יעוץ מקצועי?

      השאירו פרטים פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מכון בר עמית

      תחומי ההתמחות שלנו

      למה לפנות לייעוץ גרפולוגי?

      הגרפולוגיה היא מדע שמנתח את כתב היד של האדם ומבצע השקה בין מאפייני הכתב לבין אישיותו של האדם הכותב. אי…

      המשך קריאה
      החשיבות של יצירת קשר עם גרפולוג משפט

      המתעניין הלא מקצועי לא תמיד יצליח להבין מה הקשר בין שני תחומים מרתקים אלו לכשתעצמם – משפט וגרפולוגיה. גרפולוג משפט…

      המשך קריאה
      איך בוחנים את המחיר עבור אבחון גרפולוגי?

      אין זה פשוט להבין או להעריך מה יהיה המחיר של שירות מקצועי איכותי, אשר יבוצע על ידי מומחים בתחומים ייחודיים,…

      המשך קריאה
      גרפולוג מומחה לכל מצב

      זיהוי כתבי יד ואימות חתימות של אנשים הוא נושא מורכב, הנכנס תחת "המטרייה" המקצועית של גרפולוגיה משפטית. הגרפולוג יכול להציע…

      המשך קריאה
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי