השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
בר עמית גרפולוג מומחה

    גרפולוגיה תעסוקתית/עסקית

    כגרפולוג תעסוקתי בר נותן שירות מקצועי ומייעץ לארגונים, חברות ובתי עסק בבואם לבחון מועמדים חדשים לחברה, או להבדיל לבדוק התאמה ואפשרות לקדם עובד קיים או להעבירו לתפקיד ייעודי אחר. לפיכך, מירב העבודה בתחום נעשית מול מחלקת משאבי האנוש של החברה.

    כגרפולוג תעסוקתי בר מעניק אבחונים אישיותיים ותפקודיים, על המועמדים לתפקיד, בהתאם להגדרות תפקיד ספציפיות ובהתאם לדגשים ולכישורים שחשובים לארגון, אשר הזמין את האבחון. ארגון או חברה אליהם המועמד צריך להסתגל ולהפוך לחלק אינטגרלי ומועיל בתוכם.

    האבחונים חושפים את אישיותו של המועמד, תוך מתן דגש לדפוסי התפקוד והעשייה שלו, לכישוריו הקוגניטיביים, לדרך הסתגלותו החברתית ולאמינותו ויושרתו האישית.

    בסוף האבחון נכתבת המלצה.

    אבחון גרפולוגי

    האבחון הגרפולוגי הוא למעשה, התהליך בו הגרפולוג אוסף ומנתח את מכלול הנתונים, אותם הוא למד דרך כתב היד המונח לפניו, ומקשר אותם לאינפורמציה ברורה ומובנית בהקשר לאישיות ולדפוסי החשיבה וההתנהגות של בעל כתב היד. את האינפורמציה הזו על הגרפולוג לתווך בצורה נגישה ואמפטית לאדם העומד מולו בכתב או בע"פ אם מדובר ביעוץ פרטי, או בחוות דעת כתובה אם מדובר במתן יעוץ למחלקת כוח האדם של חברה. גם מחלקות כוח האדם, לעיתים, מסתייעות במשוב או בהסברים נוספים בע"פ.

    אבחון גרפולוגי – למי זה מתאים?

    בהתאם לכתוב לעיל, תהליך האבחון הגרפולוגי הוא חלק בלתי נפרד וכמו בא לפני היעוץ הגרפולוגי עצמו. על מנת להעניק יעוץ, על הגרפולוג לנתח ולאבחן את כתב היד. לפיכך ולמעשה, השאלה הנשאלת היא למי מתאים יעוץ גרפולוגי.

    יעוץ גרפולוגי עשוי לסייע לכל אדם בתקופות שונות, כאשר הוא ניצב על צמתים שונים בחייו. צומת בחיים המעלה סוגיות, תהיות ושאלות אישיות. שאלות כדוגמת: איזה תחום מתאים לי ללמוד? באיזה סוג מקצוע כדאי לי להתמקצע או להתמחות? האם מבחינת מצבי המנטאלי וכישוריי האישיים זה הזמן המתאים לבצע שינוי או הסבה מקצועית? יש אנשים שנעזרים בתהליך האבחוני והייעוצי, אותו הגרפולוג מסוגל להעניק, פשוט כדי ללמוד על עצמם ועל מורכבות הנפש שלהם.

    מנהלי/ות מחלקות כוח האדם, המשכילים להאמין ביכולתו של האבחון הגרפולוגי להעניק שיקוף אמין לכישוריו וליכולותיו של המועמד, לתפקיד ספציפי, כמו גם לחולשותיו ולקיבעונותיו האישיותיים של המועמד או המועמדת, צפוי כי ימצאו מועמדים מתאימים לארגונם. מועמדים ומועמדות, שיעמדו בציפיותיהם וישתלבו יפה במארג הארגוני.

    אצל מי מומלץ לבצע אבחונים גרפולוגים?

    מומלץ לבצע אבחון גרפולוגי אצל גרפולוג שעבר מבחני הסמכה על ידי אחת מאגודות הגרפולוגיה המוכרות בארץ ובעולם, ויש מספר כאלו. האגודה הוותיקה ביותר והמוכרת ביותר בישראל היא אגודת ה-אלג"ם (האגודה לגרפולוגיה מדעית – ישראל). אגודת ה-אלג"ם חברה גם באיגוד האגודות הגרפולוגיות באירופה (ADEG).

    מומלץ תמיד לברר מה הרקע האקדמי של בעל המקצוע ואם יש לו כזה. האבחון הגרפולוגי הולך יד ביד עם העולם הפסיכולוגי ואף עם זה הפסיכופתולוגי, ולפיכך רקע אקדמי בתחום הזה מעניק ערך מוסף לבעל המקצוע. כמו כן, חשוב לברר כמה שנות ניסיון צבר הגרפולוג בתחום הגרפולוגי, שהינו תחום מורכב מאוד ועוסק בנימים הרגישים והדקים ביותר של האדם.

    אבחון גרפולוגי תעסוקתי

    מאז ומעולם, ארגונים, מפעלים ובתי עסק שאפו להעסיק את העובדים שייתנו מענה כמה שיותר מוצלח לתפקיד אליו הם מועמדים, וכמו כן יתאימו לסגנון ולאווירה השורה בארגון או במחלקה בהם עליהם להשתלב. כחלק מתהליך איתור המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד, מחלקות משאבי האנוש פונות לחברות שונות, המעניקות אבחונים בשיטות אבחון שונות. אחד האבחונים המוכרים, המבוצעים למעומדים, בטרם קבלתם לעבודה, הוא האבחון המבוסס על התורה הגרפולוגית. אבחון כזה נקרא, בשפה המקצועית, אבחון גרפולוגי תעסוקתי. אחד היתרונות של האבחון הגרפולוגי התעסוקתי, לעומת לא מעט תהליכים אבחוניים אחרים, הוא שרבים מהאחרים נוטים להיות ארוכים, יקרים ולהחוות כמתישים ומלחיצים בעוד שהאבחון הגרפולוגי הוא פשוט, יעיל, קצר, יחסית זול ובה בעת מהימן ותקף.

    מהו אבחון גרפולוגי תעסוקתי?

    אבחון גרפולוגי תעסוקתי הוא אבחון בו הגרפולוג בוחן את דפוסי התפקוד של המועמד לתפקיד ספציפי בארגון, את דפוסי החשיבה שלו, את הגישה החברתית שלו ואת אמינותו ויושרתו האישית דרך מכלול מאפייני הכתב הייחודיים לו, אותם המועמד מותיר על דף הנייר כטביעת אצבע גרפית אישית. כל זאת, על מנת לבחון את רמת ההתאמה שלו למשרה אליה הוא מיועד ולדרישות התפקיד המצופות ממנו. לפיכך, הגרפולוג התעסוקתי נוהג לעבוד מול הגדרות תפקיד מובְנות אותן הוא מקבל מהחברה הפונה אליו. הגדרות תפקיד אלו מנוסחות על-ידי החברה לאחר ניתוח העיסוק ובניית התפקיד, ויכולות לכלול מגוון רחב של תכונות אופי וכישורי התמודדות אליהם הגרפולוג התעסוקתי יצטרך להתייחס.

    אילו סוגי אבחונים גרפולוגים תעסוקתיים קיימים כיום?

    כפי שהוסבר לעיל, מהותו של האבחון הגרפולוגי התעסוקתי הוא להעניק לחברה, שפונה בדרישה לאבחן מועמד לעבודה, שיקוף לגבי אישיותו של המועמד לתפקיד, כישוריו ויכולותיו, וזאת על מנת לבחון את התאמתו לתפקיד. גרפולוגים שונים מעניקים מגוון של אבחונים תעסוקתיים, שיכולים להיות מוצגים "כמוצרים" מעט שונים. האחרונים, עשויים לנוע מאבחון בסיסי או תמציתי ובכך להתאים לתפקיד יחסית פשוט או זוטרי, דרך אבחונים הכוללים התייחסות למכלול יותר רחב של פרמטרים או תכונות אופי, ובכך להתאים לתפקידים יותר מורכבים במערכת הארגונית, ועד לאבחונים תעסוקתיים מעמיקים ורחבי היקף, הכוללים התייחסות לתכונות אופי מרובות ובעלות אוריינטציה ניהולית, ובהתאמה להיות מיועדים לתפקידים ניהוליים בכירים.

    למה חשוב להשקיע באבחון גרפולוגי תעסוקתי?

    היכולת של האבחון הגרפולוגי התעסוקתי לסייע בבחירת המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ולחברה, באופן ברור, עונה על צרכיו של הארגון, אך בה בעת באה בטובתו של העובד המתאים והמסופק שהתקבל לתפקיד. אבחון גרפולוגי תעסוקתי מקצועי ואיכותי בורר את העובדים, המוכשרים והאיכותיים וחוסך כסף וזמן על ניסיון מתסכל לשלב וללמד אדם לא מתאים לחברה ולתפקיד אליו הוא מיועד. מנגד, צפוי כי אבחון גרפולוגי תעסוקתי מוצלח יעניק לעובד המתאים תחושת שייכות, הצלחה, ביטחון וערך עצמי. אנחנו ב"מכון בר עמית לגרפולוגיה" נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם בנושא.

    גרפולוגיה תעסוקתית

    לא מעט אנשים  שמעו על גרפולוגיה או נחשפו אליה בצורה כזו או אחרת. אם דרך צפייה בטלוויזיה, אם דרך קריאת מדור מסוים בעיתון או דרך האזנה לרדיו, וזו בעצם הבעיה. לרבים יש חלקי מידע והם לא באמת יודעים מה עומד מאחורי הגרפולוגיה, כמדע יישומי ושימושי, ולאיזה תחומים היא מעניקה שירות. אחד התחומים הוא תחום משאבי האנוש של ארגונים וחברות. הגרפולוגיה כנותנת שירות לתחום זה נקראת גרפולוגיה תעסוקתית.

    מהי גרפולוגיה תעסוקתית?

    גרפולוגיה תעסוקתית הוא אחד מהתחומים הנצרכים בעולם הגרפולוגיה. תחום זה עוסק בעיקר בבדיקת ההתאמה, של אדם או בעל המקצוע, אל מקום עבודה מסוים או אל תפקיד ייעודי בחברה, בארגון או במפעל. לא פעם, הגרפולוג מקבל אל שולחן עבודתו כתבי יד של מספר אנשים, המועמדים לאותו התפקיד בחברה, ולעיתים עליו לבחון את היכולת של אדם, המועסק כבר בחברה, לגבי קידומו או לגבי שינוי תפקידו בה. לפיכך, על הגרפולוג התעסוקתי להכיר את הפרופילים השונים של המקצועות המגוונים. הגרפולוג, בסְפֵירה התעסוקתית, עובד לרוב ישירות מול מנהל או מנהלת מחלקת משאבי האנוש של החברה. כמו כן, עליו לעבוד מול הגדרות תפקיד, שלרוב קיימות בארגון ובנויות על פי תקני איכות שונים, בהן החברה חייבת לעמוד (תקני ISO לדוגמה) . בנוסף, חשוב שהגרפולוג יקבל אינפורמציה לגבי אופי החברה, אליה המועמד צריך להיקלט, או אופי המחלקה בה יצטרך להשתלב. כחלק מכך, גם מידע לגבי הממונים והכפיפים אליהם הוא יצטרך להסתגל מסייע מאוד לגרפולוג העוסק בגרפולוגיה תעסוקתית. רק בצורה זו הגרפולוג יכול לבחון עד כמה כישוריו של המועמד תואמים את התפקיד, אותו עליו למלא, ורק כך הוא יוכל להתייחס ליכולתו של המועמד להסתגל לחברה. הגרפולוג בוחן את הקווים האישיותיים של המועמד או המועמדת, את דפוסי תפקודו, חשיבתו, את גישתו החברתית ואת חוזקותיו וחולשותיו בהתייחסות להגדרות התפקיד ולדגשים הספציפיים, שקיבל מהארגון.

    אילו שירותים גרפולוג תעסוקתי יכול לספק לי?

    לאחר הניתוח המעמיק, שהגרפולוג מבצע, לרוב הוא מפיק חוות דעת כתובה בה הוא מסכם את ממצאיו. עם זאת, חשוב להדגיש כי חוות דעתו של הגרפולוג התעסוקתי, משמשת אך ורק ככלי תומך החלטה. הקביעה, לגבי קליטתו של עובד חדש לחברה, נקבעת על ידי אינטגרציה של משתנים שונים ונעשית, בסיכומו של דבר, על ידי מנהלי ומנהלות החברה.

    במידה ואתם רוצים להיעזר בשירותי גרפולוגיה תעסוקתית מקצועית גם עבור העסק שלכם, אנחנו ב"מכון בר עמית גרפולוגיה" נשמח לעמוד לשירותכם.

    זיוף חתימה על הסכם

      צריך יעוץ מקצועי?

      השאירו פרטים פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מכון בר עמית

      תחומי ההתמחות שלנו

      זיוף חתימה על מסמכים

      חתימה ידנית היא אחד מהמאפיינים האישיים והייחודיים של כל אדם. כותב שורות אלו רואה בחתימה את טביעת האצבע הגרפית של…

      המשך קריאה
      ניתוח כתב יד בהקשר תעסוקתי

      הדינאמיקה, בעולם התעסוקה, שבין החברות התרות אחר המועמד המתאים ביותר למילוי תפקיד ייעודי בחברתן לבין האדם התר אחר עבודה מספקת…

      המשך קריאה
      אבחון גרפולוגיה

      לא מעט אנשים שמעו משהו על אבחון גרפולוגיה, אך מעטים באמת מכירים את מכלול היישומים הגרפולוגיים. מירב האנשים, ששמעו דבר…

      המשך קריאה
      בדיקת זיוף מסמכים

      עריכת מסמך רשמי וחתימה אישית על גביו משמעותם עמידה מאחורי הכתוב, ולעיתים התחייבות ספציפית ונטילת אחריות על הכתוב. בין אם…

      המשך קריאה
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי