השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
בר עמית גרפולוג מומחה

    מומחה לכתב יד

    מומחה לכתב יד תפקידו לסייע לבית המשפט לעשות צדק בסוגיות משפטיות, הקשורות לכתבי יד הנחזים על גבי מסמכים שונים. סוגיות, בהן קיימת אי הסכמה לגבי זהות האדם אשר כתב ידו נחזה על גבי המסמך שבטיעון. כאשר מדובר על כתב יד, כחלק בלתי נפרד מכך, מדובר גם על חתימות, ספרות, תאריכים ומיני תוספות, שהותרו ידנית על גבי מסמכים.

    אל המומחה לכתב יד יכולים לפנות אנשים פרטיים, חברות ועורכי דין או כל מי שסבור כי כתב ידו, חתימתו או חתימת קרוב משפחתו זויפה. באופן דומה, גם בית המשפט עצמו ממנה, לא פעם, מומחה לכתב יד מטעמו, על מנת שייסע לו לקבל תשובה מקצועית בתחום, שאין הוא מומחה בו. בשביל לזהות כתבי יד ולאמת חתימות, על מומחה הכתב להבין מה מניע את כתב היד ושולט בו, ולהכיר היטב את כל מאפייני הכתב הדקים ביותר.

    מה ההבדל בין מומחה לכתב יד לבין גרפולוג משפטי?

    המומחים, שתפקידם לסייע לבית המשפט בנושאי זיהוי כתבי יד, השוואת חתימות ואימות חתימות, באים משני רקעים מעט שונים. האחד הוא יוצאי המחלקה לזיהוי פלילי במשטרה (מז"פ), והשני הגרפולוגים. יוצאי המז"פ, שעוסקים בכתב יד, "בחרו" לעצמם את הכותרת "מומחים לכתב יד". הגרפולוגים, להבדיל, שמעניקים שירות בנושאי זיהוי כתבי יד לבית המשפט, נקראים: גרפולוגים משפטיים. שתי הכותרות השונות כשם מקצועי, השתרשו והוטמעו לאורך השנים. עם זאת, בפועל, גם אלו וגם אלו, בתהליך זיהוי כתבי יד והשוואת חתימות, אמורים לעשות את אותו תהליך עבודה טכני, ולהגיע בדיוק לאותן המסקנות.

    האם גרפולוג משפטי הוא מומחה לכתב יד?

    לא פעם, בתהליך חקירה נגדית, עוה"ד החוקר מנסה לצאת חוצץ נגד עצם המומחיות של כותב שורות אלו, בטענה שהגרפולוגיה עוסקת בכלל באישיות האדם ולא בזיהוי כתב יד. שאלה זו היא פופוליסטית, נובעת מבורות או מסתם ניסיון לפגוע בביטחונו של המומחה. הרי כמו להרבה מאוד מקצועות אחרים, גם לגרפולוגיה יש מספר ענפים של תחומי מומחיות. הגרפולוגיה הפסיכולוגית, אכן משיקה בין סימנים וסינדרומים גרפיים למאפיינים אישיותיים, אך לא כך הגרפולוגיה המשפטית. הגרפולוגיה המשפטית בוחנת את סימני הכתב לעומקם, ומשווה בין המאפיינים הגרפיים הנחזים בכתב א' לבין אלו שבכתב ב', ללא שום קשר לאישיות.

    יצא שנשאלתי, איך כאיש מקצוע אני מסוגל לבצע את ההפרדה בין הענפים השונים של תחומי המומחיות שלי. בדומה לשאלה הקודמת שהוצגה לעיל, גם זו שאלה פופוליסטית. בדיוק כמו שרופא בעל שני תחומי מומחיות שונים עושה כן, או כמו שופט, שבעבר היה עורך דין ובהווה הוא ממלא תפקיד אחר ובעל מעמד אחר, כך גם הגרפולוג המשפטי.

    לגרפולוג המומחה בגרפולוגיה משפטית, יש רקע עשיר ומעמיק לגבי כתב היד, ובפועל הוא בפירוש מומחה לכתב יד.

    או כפי שפסק נשיא בית המשפט העליון, כב' השופט מאיר שמגר המנוח: "על מקצוע הגרפולוגיה נאמר כי הגיע לדרגת מדע שימושי ולכן מותר – ולעיתים קרובות אף רצוי – לעשות שימוש בחוות דעתו של גרפולוג על-מנת לבסס טענה בדבר אמיתותה (או אי אמיתותה) של חתימה… חיוני לשמוע עדות מומחה".

    בר עמית הוא גרפולוג משפטי המומחה בכתב יד. בר עמית בעל ידע, גישה רצינית וניסיון רב בנושאים של זיהוי כתבי יד, השוואת חתימות ואימותן.

    מומחה לכתב יד

      צריך יעוץ מקצועי?

      השאירו פרטים פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מכון בר עמית

      תחומי ההתמחות שלנו

      זיוף חתימה על מסמכים

      חתימה ידנית היא אחד מהמאפיינים האישיים והייחודיים של כל אדם. כותב שורות אלו רואה בחתימה את טביעת האצבע הגרפית של…

      המשך קריאה
      ניתוח כתב יד בהקשר תעסוקתי

      הדינאמיקה, בעולם התעסוקה, שבין החברות התרות אחר המועמד המתאים ביותר למילוי תפקיד ייעודי בחברתן לבין האדם התר אחר עבודה מספקת…

      המשך קריאה
      אבחון גרפולוגיה

      לא מעט אנשים שמעו משהו על אבחון גרפולוגיה, אך מעטים באמת מכירים את מכלול היישומים הגרפולוגיים. מירב האנשים, ששמעו דבר…

      המשך קריאה
      בדיקת זיוף מסמכים

      עריכת מסמך רשמי וחתימה אישית על גביו משמעותם עמידה מאחורי הכתוב, ולעיתים התחייבות ספציפית ונטילת אחריות על הכתוב. בין אם…

      המשך קריאה
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי